Arri Alexa Mini

Arri Alexa Mini

La ARRI Alexa, la cámara revolucionaria que cambió el cine digital, ofrece una imagen de apariencia orgánica similar a una película. Las altas luces se captan en rango extendido, limpias. Señal de ruido extremadamente baja. Tonos naturales de la piel. Excelente separación de colores. Profundidad cinemática de campo. Amplia latitud de exposición de 14 stops. Sensibilidad básica EI 800 (EI 160 a EI 3200) e imágenes nítidas y naturales para 2K y HD.

Compacta, ligera y autónoma: La cámara ARRI ALEXA Mini es el modelo más versátil de la familia ARRI, pequeña y configurable. El diseño simétrico permite filmar en cualquier orientación, incluso al revés y en modo retrato, mientras que los múltiples puntos de accesorios permiten soluciones de montaje altamente creativas. Además, ALEXA Mini viene con una serie de monturas de lentes intercambiables, que permiten el uso de video B4, lentes de montura EF, o con los ARRI Signature Primes con el soporte LPL para ALEXA Mini.

Una ALEXA Mini puede operarse de varias maneras: mediante control remoto inalámbrico, como una cámara A con el visor múltiple ARRI MVF-1, o con un monitor incorporado y controlado a través de la interfaz de botones del usuario en el cuerpo de la cámara.Diseñada teniendo en cuenta la nueva generación de “Gimbals”, Drones y otros “rigs” especializados, ALEXA Mini es lo suficientemente ligera como para sostenerla cómodamente al hombro con un estativo, mientras que su tamaño compacto también lo hace ideal para condiciones de rodaje en pequeñas localizaciones (interior de coches por ejemplo), así como bajo el agua , tomas aéreas, coche, acción, y en rodajes 3D.Con una ALEXA Mini, puedes rodar en cualquier lugar con la mejor calidad de imagen.

Sensor Type

  • Super 35 format ARRI ALEV III CMOS sensor with Bayer pattern color filter array

Sensor Size

  • 28.25 x 18.17 mm
  • ⌀ 33.59 mm

Sensor Frame Rates

  • 0.75 – 200fps

Sensor Active Image Area (photosites)

  • S16 HD: 1600 x 900
  • HD: 2880 x 1620
  • 2K: 2868 x 1612
  • 3.2K: 3200 x 1800
  • 4K UHD: 3200 x 1800
  • 4:3 2.8K: 2880 x 2160
  • 2.39:1 2K Ana.: 2560 x 2145
  • HD Ana.: 1920 x 2160
  • ARRIRAW 16:9 2.8K: 2880 x 1620
  • Open Gate 3.4K: 3424 x 2202

Sensor Active Image Area (dimensions)

  • S16 HD: 13.20 x 7.43 mm
  • HD: 23.76 x 13.37 mm
  • 2K: 23.66 x 13.30 mm
  • 3.2K: 26.40 x 14.85 mm
  • 4K UHD: 26.40 x 14.85 mm
  • 4:3 2.8K: 23.76 x 17.82 mm
  • 2.39:1 2K Ana.: 21.12 x 17.70 mm
  • HD Ana.: 15.84 x 17.82 mm
  • ARRIRAW 16:9 2.8K: 23.76 x 13.37 mm
  • Open Gate 3.4K: 28.25 x 18.17 mm

Recording File Container Size (pixel)

  • S16 HD: 1920 x 1080
  • HD: 1920 x 1080
  • 2K: 2048 x 1152
  • 3.2K: 3200 x 1800
  • 4K UHD: 3840 x 2160
  • 4:3 2.8K: 2944 x 2160
  • 2.39:1 2K Ana.: 2048 x 858
  • HD Ana.: 1920 x 1080
  • ARRIRAW 16:9 2.8K: 2880 x 1620
  • Open Gate 3.4K: 3424 x 2202

Recording File Image Content (pixel)

  • ProRes S16 HD: 1920 x 1080
  • ProRes HD: 1920 x 1080
  • ProRes 2K: 2048 x 1152
  • ProRes 3.2K: 3200 x 1800
  • ProRes 4K UHD: 3840 x 2160
  • ProRes 4:3 2.8K: 2880 x 2160
  • ProRes HD Anamorphic: 1920 x 1080
  • ProRes 2.39:1 2K Anamorphic: 2048 x 858
  • ARRIRAW 16:9 2.8K: 2880 x 1620
  • ARRIRAW Open Gate 3.4K: 3424 x 2202
  • ARRIRAW 4:3 2.8K (OG 3.4K): 3424 x 2202
  • ARRIRAW 2.39:1 2K Ana. (OG 3.4K): 3424 x 2202
  • ARRIRAW 16:9 HD Ana. (OG 3.4K): 3424 x 2202

Exposure Latitude

  • 14+ stops over the entire sensitivity range from EI 160 to EI 3200 as measured with the ARRI Dynamic Range Test Chart (DRTC-1)

Exposure Index

  • Adjustable from EI 160-3200 in 1/3 stops
  • EI 800 base sensitivity

Shutter

  • Electronic shutter, 5.0°- 356° or 1s – 1/8000s

Recording Formats

  • MXF/ARRIRAW
  • ProRes 4444 XQ
  • ProRes 4444
  • ProRes 422 (HQ)
  • ProRes 422
  • ProRes 422 (LT)

Recording Media

  • CFast 2.0 Cards

Recording Frame Rates

  • ProRes HD: 0.75 – 200 fps
  • ProRes S16 HD: 0.75 – 200 fps
  • ProRes 2K: 0.75 – 200 fps
  • ProRes 3.2K: 0.75 – 60 fps
  • ProRes UHD: 0.75 – 60 fps
  • ProRes 4:3 2.8K: 0.75 – 50 fps
  • ProRes 2:39:1 2K Ana.: 0.75 – 120 fps
  • ProRes HD Ana.: 0.75 – 120 fps
  • MFX/ARRIRAW 16:9 2.8K: 0.75 – 48 fps
  • MFX/ARRIRAW 3.4K Open Gate: 0.75 – 30 fps

Recording Modes

  • Standard real-time recording
  • Pre-recording
  • Intervalometer
  • Stop Motion

Viewfinder Type

  • Multi Viewfinder MVF-1 with 3,2″ flip-out monitor
  • Camera Control Panel (CCP-1) with option to daisy-chain MVF-1

Viewfinder Technology

  • OLED viewfinder display
  • LCD fold out monitor

Viewfinder Resolution (pixel)

  • 1280 x 720

Viewfinder Diopter

  • Adjustable from -5 to +5 diopters

Color Output

  • Rec 709
  • Rec 2020
  • Log C
  • Custom Look (ARRI Look File ALF-2)

Look Control

  • Import of custom 3D LUT
  • ASC CDL parameters (slope, offset, power, saturation)
  • Knee, gamma, saturation, black gamma, saturation by hue
  • Support of ARRI Look Library

White Balance

  • Manual and auto white balance, adjustable from 2000K to 11000K in 10K steps
  • Color correction adjustable range from -16 to +16 CC
  • 1 CC corresponds to 035 Kodak CC values or 1/8 Rosco values

Filters

  • Built-in motorized ND filters 0.6, 1.2, 2.1
  • Fixed optical low pass, UV, IR filter

Image Outputs

  • 1x proprietary signal output for MVF-1 viewfinder
  • 2x SDI Out: 1,5G (SMPTE ST292-1), 3G (SMPTE ST425-1, ST425-3), 6G & DL 6G (SMPTE ST2081-10, ST2081-11)
  • Uncompressed video with embedded audio and metadata

Lens Squeeze Factors

  • 1.00
  • 1.30
  • 2.00

Exposure and Focus Tools

  • False Color
  • Zebra
  • Zoom
  • Waveform
  • Aperture and Color Peaking

Audio Input

  • 1x LEMO 5pin balanced stereo line in(Line input max. level +24dBu correlating to 0dBFS)

Audio Output

  • SDI (embedded)

Audio Recording

  • 2 channel linear PCM, 24 bit 48 kHz

Remote Control Options

  • Web-based remote control from phones, tablets and laptops via WiFi & Ethernet
  • Camera Access Protocol via Ethernet & WiFi
  • GPIO interface for integration with custom control interfaces
  • WCU-4 hand-unit with control over lens motors and operational parameters via built-in white radio

Interfaces

  • 1x LEMO 5pin LTC Timecode In/Out
  • 1x LEMO 10pin Ethernet for remote control and service
  • 1x BNC Sync In (optional activation through ARRI Service)
  • 1x LEMO 7pin EXT multi purpose accessory interface w. RS pin and unregulated power output (outputs battery voltage)
  • 1x LEMO 4pin LBUS (on lens mount) for lens motors, daisy chainable
  • 1x USB 2.0 (for user setups, look files etc)

Wireless Interfaces

  • Built-in WiFi module (IEEE 802.11b/g)
  • Built-in White Radio for ARRI lens and camera remote control

Lens Mounts

  • Titanium PL mount with LBUS connector
  • LPL mount with LBUS connector
  • PL mount with Hirose connector
  • EF mount
  • B4 mount with Hirose connector
  • Leitz Cine Wetzlar M mount

Flange Focal Depth

  • PL mount: 52 mm
  • LPL mount: 44 mm

Power Input

  • 1x LEMO 8pin (10.5-34 V DC)

Power Consumption

  • min. 43W
  • max. 84W
  • (Camera body with MVF-1)

Power Outputs

  • 1x LEMO 7pin EXT unregulated power output (outputs battery voltage) with max. 1.1 A

Measurements (HxWxL)

  • 140 x 125 x 185 mm (camera body with PL lens mount)

Weight

  • ~ 2.3 kg (camera body with titanium PL lens mount)

Operating Temperature

  • -20° C to +45° C / -4° F to +113° F @ 95% relative humidity max, non condensing, splash and dust proof through sealed electronics

Storage Temperature

  • -30° C to +70° C / -22° F to +158° F

Software Licenses

  • ALEXA Mini 4:3 License Key
  • ALEXA Mini ARRIRAW License Key
  • ARRI Look Library License Key

¿Necesitas ayuda para alquilar tu equipo cinematográfico?

Puedes consultarnos cualquier duda que tengas sobre el alquiler de equipos de cine de lunes a viernes de 9:30 a 18:30 h.