Arri Alexa SXT W

Arri Alexa SXT W

El sistema de cámara ALEXA es conocido por su excepcional rendimiento de imagen que es fácil de operar, confiable incluso en los entornos más extremos y lo suficientemente versátil para cubrir una amplia gama de requisitos de flujo de trabajo y presupuesto.

Basada en esta tecnología probada, está la ALEXA SXT W: tiene un transmisor de video incorporado que hace que la cámara sea más pequeña y liviana de lo que sería con un transmisor externo. También significa menos cables alrededor de la cámara y menos problemas asociados, ya que el fallo de los cables es, con mucho, el problema técnico más común en el conjunto. La configuración y el encendido de la cámara son más rápidos y las producciones pueden moverse más rápido.

Sensor Type

  • Super 35 format ARRI ALEV III CMOS sensor with Bayer pattern color filter array

Sensor Size

  • 28.25 x 18.17 mm
  • ⌀ 33.59 mm

Sensor Frame Rates

  • 0.75 – 120fps

Sensor Active Image Area (photosites)

  • 16:9 ProRes HD: 2880 x 1620
  • 16:9 ProRes 2K: 2880 x 1620
  • 16:9 ProRes 3.2K: 3200 x 1800
  • 16:9 Prores 4K UHD: 3200 x 1800
  • 16:9 ARRIRAW 2.8K: 2880 x 1620
  • 16:9 ARRIRAW 3.2K: 3168 x 1782
  • 6:5 ProRes 2K Anamorphic: 2560 x 2146
  • 6:5 ProRes 4K Cine Anamorphic: 2560 x 2146
  • 6:5 ARRIRAW 2.6K: 2578 x 2160
  • 4:3 ProRes 2.8K: 2880 x 2160
  • 4:3 ARRIRAW 2.8K: 2880 x 2160
  • Open Gate ProRes 3.4K: 3424 x 2202
  • Open Gate ProRes 4K Cine: 3414 x 2198
  • Open Gate ARRIRAW 3.4K: 3424 x 2202

Sensor Active Image Area (dimensions)

  • 16:9 ProRes HD: 23.76 x 13.37 mm / 0.935 x 0.526″
  • 16:9 ProRes 2K: 23.76 x 13.37 mm / 0.935 x 0.526″
  • 16:9 ProRes 3.2K: 26.40 x 14.85 mm / 1.039 x 0.585″
  • 16:9 Prores 4K UHD: 26.40 x 14.85 mm / 1.039 x 0.585″
  • 16:9 ARRIRAW 2.8K: 23.76 x 13.37 mm / 0.935 x 0.526″
  • 16:9 ARRIRAW 3.2K: 26.14 x 14.70 mm / 1.029 x 0.579″
  • 6:5 ProRes 2K Anamorphic: 21.12 x 17.70 mm / 0.831 x 0.697″
  • 6:5 ProRes 4K Cine Anamorphic: 21.12 x 17.70 mm / 0.831 x 0.697″
  • 6:5 ARRIRAW 2.6K: 21.38 x 17.82 mm / 0.842 x 0.702″
  • 4:3 ProRes 2.8K: 23.76 x 17.82 mm / 0.935 x 0.702″
  • 4:3 ARRIRAW 2.8K: 23.76 x 17.82 mm / 0.935 x 0.702″
  • Open Gate ProRes 3.4K: 28.25 x 18.17 mm / 1.112 x 0.715″
  • Open Gate ProRes 4K Cine: 28.17 x 18.13 mm / 1.109 x 0.714″
  • Open Gate ARRIRAW 3.4K: 28.25 x 18.17 mm / 1.112 x 0.715″

Recording File Container Size (pixel)

  • 16:9 ProRes HD: 1920 x 1080
  • 16:9 ProRes 2K: 2048 x 1152
  • 16:9 ProRes 3.2K: 3200 x 1824
  • 16:9 Prores 4K UHD: 3840 x 2160
  • 16:9 ARRIRAW 2.8K: 2880 x 1620
  • 16:9 ARRIRAW 3.2K: 3168 x 1782
  • 6:5 ProRes 2K Anamorphic: 2048 x 858
  • 6:5 ProRes 4K Cine Anamorphic: 4096 x 1716
  • 6:5 ARRIRAW 2.6K: 2592 x 2160
  • 4:3 ProRes 2.8K: 2944 x 2176
  • 4:3 ARRIRAW 2.8K: 2944 x 2176
  • Open Gate ProRes 3.4K: 3456 x 2202
  • Open Gate ProRes 4K Cine: 4096 x 2636
  • Open Gate ARRIRAW 3.4K: 3424 x 2202

Recording File Image Content (pixel)

  • 16:9 ProRes HD: 1920 x 1080
  • 16:9 ProRes 2K: 2048 x 1152
  • 16:9 ProRes 3.2K: 3200 x 1800
  • 16:9 Prores 4K UHD: 3840 x 2160
  • 16:9 ARRIRAW 2.8K: 2880 x 1620
  • 16:9 ARRIRAW 3.2K: 3168 x 1782
  • 6:5 ProRes 2K Anamorphic: 2048 x 858
  • 6:5 ProRes 4K Cine Anamorphic: 4096 x 1716
  • 6:5 ARRIRAW 2.6K: 2578 x 2160
  • 4:3 ProRes 2.8K: 2880 x 2160
  • 4:3 ARRIRAW 2.8K: 2280 x 2160
  • Open Gate ProRes 3.4K: 3424 x 2202
  • Open Gate ProRes 4K Cine: 4096 x 2636
  • Open Gate ARRIRAW 3.4K: 3424 x 2202

Exposure Latitude

  • 14+ stops over the entire sensitivity range from EI 160 to EI 3200 as measured with the ARRI Dynamic Range Test Chart (DRTC-1)

Exposure Index

  • Adjustable from EI 160-3200 in 1/3 stops
  • EI 800 base sensitivity

Shutter

  • Electronic shutter, 5.0°- 358°

Recording Formats
ARRIRAW (.ari)
ProRes 4444 XQ
ProRes 4444
ProRes 422 (HQ)
ProRes 422

Recording Media
SXR Capture Drives
XR Capture Drives
SxS PRO+ Cards
CFast 2.0 Cards

Recording Frame Rates

  • 16:9 ProRes HD: 0.75 – 120 fps
  • 16:9 ProRes 2K: 0.75 – 120 fps
  • 16:9 ProRes 3.2K: 0.75 – 72 fps
  • 16:9 Prores 4K UHD: 0.75 – 50 fps
  • 16:9 ARRIRAW 2.8K: 0.75 – 120 fps
  • 16:9 ARRIRAW 3.2K: 0.75 – 120 fps
  • 6:5 ProRes 2K Anamorphic: 0.75 – 96 fps
  • 6:5 ProRes 4K Cine Anamorphic: 0.75 – 60 fps
  • 6:5 ARRIRAW 2.6K: 0.75 – 96 fps
  • 4:3 ProRes 2.8K: 0.75 – 60 fps
  • 4:3 ARRIRAW 2.8K: 0.75 – 96 fps
  • Open Gate ProRes 3.4K: 0.75 – 60 fps
  • Open Gate ProRes 4K Cine: 0.75 – 48 fps
  • Open Gate ARRIRAW 3.4K: 0.75 – 90 fps

Recording Modes

  • Standard real-time recording
  • Pre-recording (ProRes only)
  • No Intervalometer

Viewfinder Type

  • Electronic Viewfinder EVF-1

Viewfinder Technology

  • F-LCOS viewfinder display

Viewfinder Resolution (pixel)

  • 1280 x 784

Viewfinder Diopter

  • Adjustable from -5 to +5 diopters

Color Output

  • Rec 709
  • Rec 2020
  • Log C
  • Custom Look (ARRI Look File ALF-2)

Look Control

  • Import of custom 3D LUT
  • ASC CDL parameters (slope, offset, power, saturation)

White Balance

  • Manual and auto white balance, adjustable from 2000K to 11000K in 100K steps
  • Color correction adjustable range from -12to +12 CC
  • 1 CC corresponds to 035 Kodak CC values or 1/8 Rosco values

Filters

  • Manual behind the lens FSND filters: Optical Clear, 0.3, 0.6, 0.9, 1.2, 1.5, 1.8, 2.1, 2.4
  • Fixed optical low pass, UV, IR filter

Image Outputs

  • 1x proprietary signal output for EVF-1 viewfinder
  • 4x MON OUT: 1,5G (SMPTE ST292-1)
  • Uncompressed HD video with embedded audio and metadata

Lens Squeeze Factors

  • 1.00
  • 1.30
  • 2.00, 2.00 mag.

Exposure and Focus Tools

  • False Color
  • Peaking
  • Zoom

Audio Input

  • 1x XLR 5pin balanced stereo line in
  • (Line input max. level +24dBu correlating to 0dBFS)

Audio Output

  • 3,5mm stereo headphone jack
  • SDI (embedded)

Audio Recording

  • 2 channel linear PCM, 24 bit 48 kHz

Remote Control Options

  • Web-based remote control from phones, tablets and laptops via WiFi & Ethernet
  • WCU-4 hand unit with control over lens motors and operational parameters via built-in white radio
  • Remote Control Unit RCU-4 via Ethernet

Interfaces

  • 1x LEMO 5pin LTC Timecode In/Out
  • 1x BNC SDI Return In1x LEMO 16pin EXT for accessories and sync
  • 1x LEMO 10pin Ethernet for remote control and sync
  • 1x SD Card (for user setups, look files etc)
  • 3x Fischer 12pin connectors for CLM lens motors
  • 2x Fischer 5pin LCS Lens Control System connectors for hand units
  • 1x LDD Lens Data Display connector

Wireless Interfaces

  • Built-in WiFi module (IEEE 802.11b/g)
  • Built-in White Radio for ARRI lens and camera remote control
  • Built-in Wireless Video System

Lens Mounts

  • PL mount
  • LPL mount

Flange Focal Depth

  • PL mount: 52 mm
  • LPL mount: 44 mm

Power Input

  • 1x Fischer 2pin BAT connector (10.5-34 V DC)
  • 1x On-board battery interface (10.5-34 V DC)

Power Consumption

  • min. 88W
  • max. 141W
  • (Camera body with EVF-1)

Power Outputs

  • 3x Fischer 3pin 24V RS
  • 1x LEMO 2pin 12V

Power Management

  • Active ORing between BAT connector and on-board battery adapters

Measurements (HxWxL)

  • 158 x 189 x 351 mm (camera body with PL lens mount)

Weight

  • ~ 7.4 kg (camera body with PL lens mount)

Operating Temperature

  • -20° C to +45° C / @ 95% relative humidity max, non condensing

Storage Temperature

  • -30° C to +70° C

Sound Level

  • < 20 dB(A) at 24fps

¿Necesitas ayuda para alquilar tu equipo cinematográfico?

Puedes consultarnos cualquier duda que tengas sobre el alquiler de equipos de cine de lunes a viernes de 9:30 a 18:30 h.